23 Ekim 2016 Pazar

Kitap Ayracı Koleksiyonum (Güncellendi - 23.10.2016)

Merhaba arkadaşlar, uzun süredir paylaşım yapamadım. Sebebi 18 Mart Çanakkale Zaferi kutlama töreni için yaptığım hazırlıklar. Onları da en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım.

Gelelim konumuza. Koleksiyonlarımdan size daha önce bahsetmiştim. Kısa bir giriş de yapmıştık. Vakit buldukça koleksiyonlarımı ayrı ayrı paylaşacağım. İlk önce "kitap ayracı koleksiyonu"mdan bahsedeyim.

Bu işe üniversite yıllarımda başladım. Çok fazla kitap okumama rağmen ayraçların benim için bir önemi yoktu. Bir gün internette ayraç koleksiyonları ile ilgilenen insanları gördüm ve bu bende şok etkisi oluşturdu. Ben de yapabilirim fikri oluştu. Daha sonra facebook üzerinde bir sayfa buldum. Kitap Ayracı Koleksiyonerliği diye bir sayfa. Hemen beğendim. Tesadüf odur ki şimdi binlerce beğenisi olan sayfanın 250. beğeneni olmuştum. Sayfa yöneticisi olan Halil İbrahim Akbulut hocamla iletişime geçtim. Bana daha sonra birçok defa tekrarlayacağı ayraç gönderiminin ilkini 250. kişi olmam vesilesi ile yaptı. Yüz yüze hiç görüşmeden ayraç kardeşi olmuştuk. Ben elimde fazla olanları ona yolluyordum, o da bana... Hatta bir gün Sümela Manastırı'nda gezerken Trabzonspor formalı birisi bana bakarak "Yaşar Ulukanoğlu değil mi?" dedi. Bilin bakalım kim? Tabi ki ayraç kardeşim Halil İbrahim hoca. Facebook profil resmimden tanımış beni. Selamlaşmanın ardından elimdeki müzeden aldığım ayraçlara da göz atmayı unutmadı tabi üstadım.

Lafı fazla uzatmayayım. Halil İbrahim hocam sayesinde pekişen bu merakım daha sonra onlarca kişi ile kardeşlik kurarak devam etti. Yurt dışına giden arkadaşlarım da yurt içinde gezenler de gittikleri yerden bana ayraç toplamaya başladılar. Uzun zamandır sayma fırsatı bulamıyorum ama en son 4000 civarı ayracım vardı. Tabi bunların çoğu yayınevlerinin tanıtım amaçlı bastığı ayraçlar. Bir de benim için önemi ayrı olan, manevi değeri olanlar da var. Bunlar da özel tasarımlar, yurt dışından gelenler, hediyeler vb.

Ayraç koleksiyonerliği konusunda her zaman yeni kardeşlere açığım. Birbirimize ayraç gönderebileceğimiz kardeşlerim bana aşağıya yazacağım e-posta hesabımdan ulaşabilirler.

yasar_ulukanoglu@hotmail.com

Buradan koleksiyonuma katkı sağlayan herkese bir kez daha teşekkür ederim.

Birkaç fotoğraf paylaşarak bu yazımı tamamlayayım. Fotoğrafları büyütmek için üstlerine tıklamanız yeterli.

Parayla aldığım ilk ayraçlarım.

Halil hocamın gönderdiği ilk ayraçlardan. 

Soldan dördü müzelerden aldığım oğlak derisi ayraçlar. En sağdaki ise arkadaşımın hediye ettiği üzerinde soyadımın yazdığı deri ayraç. 

Müzelerden aldığım oğlak derisi ayraçların devamı. 

 Ahşaptan şehir siluetleri serisi.

Ahşaptan ünlüler serisi. 

 Soldaki hariç ahşap yakma tekniği ile hazırlanmış ayraçlar.

Müzelerden aldığım ve hediye gelen ayraçlardan I 

Müzelerden aldığım ve hediye gelen ayraçlardan II 

Gezdiğim müzelerden topladığım ayraçlar I 

Gezdiğim müzelerden topladığım ayraçlar II 

Gezdiğim müzelerden topladığım ayraçlar III 

Kumaştan hazırlanmış ayraçlar. 

Magnetli ayraçlar. 

Dikey olanlar Tiflis'te bir katedralden satın aldığım muhtemelen üstünde dua yazan Gürcüce ayraçlar. En üstteki yatay olanı Fransa'daki Louvre Müzesi'ni gezen bir arkadaşımın hediyesi.

Kitapyurdu sitesinde biriken puanlarımla aldığım Osmanlı Padişahları serisi ayraçlarım. 

Yine Kitapyurdu sitesinden puanla aldığım İstanbul manzaralı ayraçlarım ve rahmetli dedemden kalan köstekli saatim. 

Ve tabi ki olmazsa olmazım. Erzurum Kitap Fuarında bir hattata, eşimle isimlerimizi yazdırdığım ayraçlarım.

*** Yeni eklenen ayraçların fotoğrafları ***
Eklenme tarihi: 23.10.2016

Yeşilçam serisi, Mersin Palmcity'deki Kırmızı Kedi Kitabevi'nden almıştım.

Kitapyurdu sitesinden puanla aldığım üçüncü seri, yazarlar serisi...

4 yorum :

  1. Ben ayraca para verme taraftarı değilim ama Ahşaptan ünlüler serisi ayraçlarını görseydim mutlaka alırdım. ünlü oyuncuların ve film karakterlerinin ayraçlarını, magnetlerini seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule hanım sizin yorumunuzu görünce gönderimi güncelleme ihtiyacı hissettim. Hoşunuza gidebilecek, daha önce burada paylaşmadığım iki fotoğraf daha paylaştım. Bence saklayacağımız, atmaya kıyamayacağımız bazı şeylere para vermekte sakınca yok. Sizinle aynı zevkte biriyle karşılaştığınızda verdiğiniz üç beş liranın hiç lafı olmuyor.

      Sil
  2. Yeşilçam serisini çok seviyorum. Çok güzel bir koleksiyonunuz varmış, özendim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O serinin bir iki eksiği vardı, tamamlandı. Ancak henüz fotoğrafını atamadım. Ben de sizin kalemlerinize özeniyorum Çağlar Bey :)

      Sil