20 Aralık 2015 Pazar

Eski Ansiklopedi Kaktüsüme Saksı Oldu


Merhaba arkadaşlar, uzun süredir sizlerle bir şeyler paylaşamadım. Bu aralar yoğundum. Bu yoğunlukta bulduğum bir fırsatta -daha önce yabancı bir sitede görmüştüm- eski bir kitaptan saksı yapma fikrini gerçeğe dönüştürdüm. Bu deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. İlk olarak gerekli malzemeler:


*Eski bir ansiklopedi ya da kitap
*Ansiklopedinin kalınlığına uygun boyda bir çiçek
*Cetvel
*Maket bıçağı
*Föy dosya
*Yapıştırıcı
*Makas

Öncelikle ansiklopedinin sayfalarını, keserken kaymasın diye yapıştırıyoruz.



Bu işlemi yapmazsanız sayfaları keserken kaymalar olabilir. Sayfaları yapıştırdıktan sonra kesmeye başlamadan önce istediğimiz büyüklükte bir dörtgen çiziyoruz.


En üstte kalacak sayfanın kesimine diğerlerinden daha fazla özen göstermeliyiz. Diğerlerindeki eğrilikleri saklayabiliriz ama üst sayfayı saklayamayız. O yüzden ben o sayfanın kesimini en sona bıraktım. Açmak istediğimiz çukuru işaretledikten sonra cetvel yardımıyla kesmeye başlayabiliriz.




Yeterli derinliğe ulaşana kadar çukuru açmaya devam ettim. Derinleştikçe kesmesi zorlaşıyor ve şekil bozuluyor. Aşağıya doğru daralmalar başlıyor. Bunu önlemek için en baştan itibaren özenle ve sabırla kesmeye devam etmelisiniz. Bu benim yapamadığım kısım oluyor.


Ben bu noktada derinleştirme işini bıraktım. Kullanacağım kaktüs için bu derinlik yeterliydi. Daha sonra da kapak sayfasını düzgün bir şekilde kestim.


Bu noktadan sonra işin zor kısmı bitti eğlenceli kısımları başladı. Açtığım çukurun içine tutkalı iyice yaydım. Föy dosyayı ya da su geçirmeyeceğine inandığınız bir naylonu, çukurun içine, dışarı taşacak şekilde yerleştirin.

 

Çukurun dışında 1-2 cm kalacak şekilde fazlalıkları kesin ve yapıştırın. Eski bir ansiklopediden yaptığımız saksı hazır arkadaşlar. Şimdi çiçeğinizi ekebilirsiniz. 


Benim kaktüsü seçmemin nedeni hem kaktüsleri çok severim hem de yaptığım çalışmayı okulun kütüphanesine koyacak olmam. Kaktüsler suya fazla ihtiyaç duymayacağı için hem saksıda sulanma sırasında ıslanarak bozulma olmayacak hem de yaz aylarında kuruma sorunu olmayacak. 

Üstteki resimde görünen sayfanın her yerine yapıştırıcı sürüp kapak sayfamızı yapıştırabiliriz arkadaşlar.


Son olarak kitaplığımın daimi okuru da yeni çiçeğim ile fotoğraf çekilmek istedi. Ben de kırmadım.

3 yorum :

  1. Sizce böyle bi şeye neden gerek var ? Sizi yazılarınızdan, paylaşımlarınızdan tanıdığım kadarıyla eğitime, bilgiye önem veren Türkçeyi seven ve korumaya çalışan birisiniz. Neden böyle eski ve kıymetli kitapların bu şekilde kullanılması için örnek teşkil ediyosunuz ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam o ansiklopedi depoda atıl haldeydi. Yıllardır kullanılmamış. Kaldı ki okulun kütüphanesinde 10 kadar farklı sette ansiklopedi var. Üç yıldır aynı okuldayım. Bu üç yıl boyunca kütüphanedeki ansiklopedileri 1-2 öğrenci dışında kimse ellemedi bile. Üstelik bu cildin aynısından okulda hala var. Bunlara rağmen bu hazırladığım saksıyı kütüphaneye gördüm. Duyan öğrenciler bakmak için bile olsa geliyorlar, dönerken de ellerinde mutlaka kitap oluyor. Yani kimsenin kullanmadığı bir cilt ansiklopediyi feda ederek okul kütüphanesini öğrenciler için daha cazip yer haline getirdim. Eleştirinizde haklısınız ama sanırım ben de haklıyım. Değil mi hocam?

      Sil
  2. Merhaba,
    Kütüphaneler için tamamen ÜCRETSİZ, internet tabanlı teknolojiye uygun kare kod uygulamalı, sosyal yönden okuyanları birbirine bağlayan ayrıca her kütüphaneye blog sayfası imkanı sunan bir sistem geliştirdik. İsmi Kitapi...Kitapi'yi Türkiye genelinde 600' e yakın kütüphane kayıtlı. Ve toplam kitap datası 50000'den fazla. Sosyal sorumluluk kapsamında hazırladığımız bu sistem tamamen ücretsizdir. Kütüphanelerinde KİTAPİ' yi kullanmak isteyen kişiler, basit şekilde üye olup kitap bilgilerini ve üye listelerini (excel dosyası halindeyse) tek tuşla import edebilirler.
    Ayrıntılı bilgi için www.kitapi.net adresini inceleyebilirsiniz. Her türlü destek için info@kitapi.net adresine mail atabilirsiniz.

    YanıtlaSil